Healthy-pregnancy-diet

Здравословно хранене през периода на бременността

Здравословно хранене през периода на бременността

Вашето здравословно хранене по време на бременност е много важно, тъй като витамините и минералите преминават от вас в плацентата, а от там – във вашето бебе. Здравословното хранене през бременността ще осигури на вашето новородено бебе хранителните вещества, които са му необходими, за да расте здраво и силно.

Направете малки промени в храненето си още от сега и това ще се отрази благоприятно и на двама ви. Дори винаги да сте се хранили здравословно, има някои храни, които трябва да избягвате през периода на бременността.

Гаденето и повръщането през първите месеци на бременността могат да затруднят поддържането на здравословен режим, но ако се храните балансирано и приемате хранителни добавки за бременни с витамини и минерали , би трябвало успявате да си набавяте достатъчно хранителни вещества, за да поддържате себе си и вашето бебе в добро здраве, докато отмине този период.

Полезна информация за здравословно хранене по време на бременност

Хранете се разнообразно, за да си набавите всички необходими вещества. 
  • Яжте често и по малко. Опитайте се да се придържате към режим с 3 основни хранения на ден с 2-3 леки закуски между тях.
  • Яжте по-често плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни и бобови култури, за да увеличите приема на хранителни влакнини.
  • Постарайте се да си набавяте достатъчно витамини и минерали. Започнете да приемате мултивитамини и хранителни добавки с фолиева киселина за бременни.
  • Добър източник на витамин С, който да добавите към храненето си, са червените чушки портокалите, ягодите, кивито, броколито, къдравото зеле, брюкселското зеле, карфиолът и доматите.
  • Пийте най-малко 2 литра вода на ден, доъплнително към други течности като нискомаслено мляко, прясноизцедени плодови сокове и супи.
  • Пийте най-много два чая или две кафета на ден.
  • Старайте се веднъж в седмицата да ядете мазна риба и бяла риба (но избягвайте акула, риба-меч и марлин).
  • Използвайте пестеливо растителните мазнини с изключение на зехтина, с който можете да готвите и да подправяте салати, без да се ограничавате.
  • Полуфабрикатите и консервираните храни може да са  с високо съдържание на сол, така че е добре да ги избягвате, когато е възможно.
  • Сладкишите, чипсът, тортите, бисквитите и захарта нямат висока хранителна стойност - а по-скоро внасят допълнителни калории – така че е най-добре да ги приемате само при специални поводи или да им намерите по-здравословни заместители. Ако сега успеете да им устоите, ще ви бъде много по-лесно да възвърнете първоначалната си фигура. Фигурата си след раждането

Ако смятате, че не приемате достатъчно храна от определена хранителна група и се притеснявате, че в хранителния ви режим може да липсват някои витамини, минерали или други хранителни вещества, консултирайте се с Вашия здравен специалист или лекар. Те ще Ви дадат съвети относно здравословното хранене и ще преценят дали е необходимо да Випрепоръчат подходяща хранителна добавка за бременни.
Намерете ни!
X