Do not eat for two

Цинк при бременност

Цинк и бременност

Цинкът е важен за изграждане на клетките на бебето и на ДНК. Необходим е за деленето на клетките и за растежа на тъканите. Тъй като бременността е период, през който от няколко клетки бебето израства и се превръща в малък човек, приемането на препоръчителната дневна доза от 7 мг цинк по време на бременност е от жизненоважно значение. Факт е, че има връзка между липсата на цинк през бременността и спонтанните аборти, преждевременното раждане и продължителното мъчително раждане.

Сравнително високо съдържание на цинк, което организът може да се усвои, се съдържа в месото, яйцата и морските дарове, тъй като в тях няма  някои съединения, които възпрепятстват усвояването му, дори обратното имат аминокиселини, подпомагащи усвояването на цинк. Някои растителни храни също съдържат цинк, но трябва да изядете по-големи количества от тях, за да си набавите толкова цинк, колкото ще ви дадат месото и рибата.

Богати на цинк храни:
  • червени меса като телешко, пилешко месо и особено пуешко;
  • обогатени с цинк зърнени закуски;
  • пълнозърнести храни, пшеничен зародиш, овес и царевица;
  • ядки, боб и соя;
  • млечни продукти и яйца.

Витамини и хранителни добавки

Намерете ни!
X
С използването на уебсайта на Aptaclub Вие приемате употребата на бисквитки. Повече информация можете да намерите в нашата декларация за поверителност. Приемам