Folic-Acid

Фолиева киселина и зачеване

Важен ли е приемът на фолиева киселина за забременяване

Ако планирате да забременеете през идните месеци, е важно да приемате хранителни добавки с фолиева киселина.  Фолиевата киселина е важна за правилното развитие на гръбнака и мозъка на вашето бебе в първите етапи на бременността. Без достатъчно фолиева киселина съществува риск от спина бифида (когато гръбначният мозък не успява да се затвори през първия месец на бременността). Важно е също да се консумират по-големи количества храна, богата на фолиева киселина, тъй като витаминът се усвоява по-пълноценно от натурални храни, при които растителните ензими подпомагат усвояването.

Какво представлява фолиевата киселина?

Фолиевата киселина се нарича още фолат или витамин B9. Тя е част от витамините от група B, отговорни за равновесието на нервната система. Приемът от 400 микрограма (µg) дневно е оптималната доза за здравословна бременност. Освен хранителни добавки с фолиева киселина трябва да приемате и храни, богати на фолиева киселина.

Храни, съдържащи фолиева киселина:
  • Зелени листни зеленчуци (спанак, броколи, къдраво зеле)
  • Аспержи
  • Грах, боб и леща
  • Някои плодове, особено папая, портокали и грейпфрути
  • Цвекло
  • Авокадо
  • Обогатени храни, например хляб и зърнени храни
Намерете ни!
X