Support-their-immunesystem-trough-nutrition

Укрепване на имунната им система чрез храненето

Подпомагане на имунната система на малкото дете

Първите години от живота на детето са важни за развитието на неговата имунна система. След като вашето бебе проходи, вие ще излизате по-често и най-вероятно детето ще ходи на ясла или детска градина, ще намира нови приятели на детската площадка – всичко това означава излагане на нови видове бацили.

Излагането на тези бацили е полезно и ще подпомогне укрепването на имунната система на детето. Като родител можете да помогнете чрез балансирано хранене за малкото дете, което да включва храни, съдържащи хранителни вещества като желязо и витамини, както и пребиотици.

Пребиотици за деца

Пребиотиците помагат на дружелюбните бактерии, които се срещат в коремчето на вашето дете, да се размножават добре. Здравословното ниво на тези добри бактерии помага за преборване на вредните, като по този начин се стимулира имунната система на малкото дете. Пребиотиците се срещат в някои храни, например:
  • Млечни продукти, обогатени с пребиотици, като кисело мляко
  • Лук
  • Домати
  • Аспержи
  • Цикория
  • Чесън
  • Артишок
Някои адаптирани млека за деца също съдържат пребиотици и могат да допълват балансирания режим на хранене.

Желязо

Желязото е важно за формиране на хемоглобина в червените кръвни телца, които пренасят кислорода в тялото. Желязото влияе и на имунната система – малките деца, които не получават редовно достатъчно желязо може да поддържат нисък имунитет, който от своя страна да ги направи по-малко устойчиви на инфекции. Може да се окаже доста трудно да осигурите достатъчен и редовен прием на желязо от детето. Добрите източници на желязо са:
  • Черен дроб
  • Месо (по-специално червено месо)
  • Боб
  • Ядки
  • Сушени плодове, например сушени кайсии
  • Пълнозърнести култури като кафяв ориз
  • Обогатено мляко за деца
  • Обогатени зърнени закуски
  • Соево брашно
  • Зеленчуци с тъмнозелени листа, като воден кресон и къдраво зеле
За допълнителна информация прочетете нашата статия за значението на желязото.

Цинк

Цинкът може да се намери във всяка тъкан на тялото и има редица важни функции. Не само помага за образуване на нови клетки и ензими, които са необходими за подпомагане на имунната система на малкото дете, но помага на тялото да лекува рани. Цинк се съдържа в редица подходящи за деца храни, например:
  • Месо
  • Ракообразни
  • Мляко
  • Сирене
  • Хляб
  • Зърнени продукти; като житен зародиш

Витамин D

Витамин D е важен не само за здрави кости и зъби; той подпомага и имунната система на малкото дете. Повечето от нашия витамин D идва от слънчевата светлина, която попада върху кожата ни, тъй като витаминът се образува под кожата като реакция от слънчевата светлина. Имайте обаче предвид, че слънцето не винаги е достатъчно силно, за да се случи тази реакция. Поради ограниченото излагане на слънчева светлина и бързия растеж на костите и зъбите, малките деца трябва да получават достатъчно витамин D дневно чрез храненето.

Източниците на витамин D за деца са:
  • Мазни риби (напр. сьомга, скумрия)
  • Яйца
  • Обогатен маргарин
  • Обогатени зърнени закуски
  • Някои млека за подрастващи
Тъй като обаче малко храни съдържат подходящо количество витамин D, се препоръчва малките деца да приемат добавки от витамин D.

Витамин C

Витамин C помага да се предпазват клетките и поддържа вашето дете здраво, освен това помага на белите кръвни телца да се борят с инфекции. Този витамин съдейства за възстановяване на кожата на детето след одрасквания или ожулвания и помага на тялото да усвоява желязо.

Витамин C за деца се съдържа в:
  • Чушки
  • Броколи
  • Брюкселско зеле
  • Сладки картофи
  • Портокали
  • Киви

Витамин A

Витамин A помага на имунната система на детето в борбата срещу инфекциите, тъй като участва в изграждането на антитела и функционирането на имунните клетки. Помага да се запази здрава кожата на детето и всякакви повърхностни тъкани, които отделят слуз, като например носа и червата. Вашето дете може да си набави витамин A от:
  • Млечни продукти, например сирене, мляко и кисело мляко
  • Яйца
  • Мазни риби (например скумрия)
  • Обогатен маргарин
Здравословното и разнообразно хранене, включващо редица от тези храни, би трябвало да даде на имунната система на детето това, от което се нуждае, но, особено ако детето е злоядо, е трудно да сте сигурни, че получава достатъчно от необходимите вещества.
Намерете ни!
X
С използването на уебсайта на Aptaclub Вие приемате употребата на бисквитки. Повече информация можете да намерите в нашата декларация за поверителност. Приемам