Healthy-toddler-diet

Здравословно хранене за малки деца

Здравословно хранене при децата

Преходът от бебе към малко дете се отличава като период на интензивно физическо и умствено развитие. След като мускулите на детето заякнат, мозъкът му трябва да се справя с по-разнообразни дейности, като ходене  и говорене. Балансираният хранителен режим е важен за здравословния растеж и развитие.

Хранителните потребности на едно малко дете са различни от вашите

Родителите трябва да знаят, че за да осигурят здравословно хранене на детето, те трябва да се съобразяват с специалните му хранителни потребности. Това трябва да се вземе под внимание при планиране на семейното меню. Например:

Без захар и сол в ястията на детето

Малките деца трябва да приемат по-малко от 2 г сол на ден – 1/3 от максимално допустимата дневна норма за възрастен. По тази причина много от храните за възрастни се считат неподходящи за малки деца. Препоръчваме ви да не добавяте сол в храната, която приготвяте за детето си. Естествените захари в плодовете, зеленчуците и млякото са достатъчни, затова избягвайте храни с добавена захар.

Витамини и минерали за малките деца

Малките деца имат много по-големи нужди от редица важни хранителни вещества. Те се нуждаят например от близо 4 пъти повече желязо, 3 пъти повече цинк и около 6 пъти повече калций (на кг от теглото на тялото им) в сравнение с възрастен.

Порция за детето

Вашето дете трябва да яде малки количества и често, тъй като неговото коремче е поне 3 пъти по-малко от вашето. Малките деца растат бързо и стават по-активни, тоест, нуждаят се от повече калории (енергия) и хранителни вещества във всяка лъжица храна, приготвена от вас. Три малки, балансирани ястия с редовни междинни калорични закуски ще им дадат постоянна енергия и хранителни вещества през целия ден. Вижте нашия раздел за най-добрите закуски за малки деца, ако търсите идеи за приготвяне на хранителни закуски.

Повече мазнини, по-малко фибри

Вашето дете се нуждае от хранителен режим, който съдържа много мазнини и малко фибри – противоположно на хранителния режим, от който се нуждае средностатистическия възрастен (вижте нашата статия Мазнините и вашето малко дете).

Въпреки че фибрите са полезни за възрастните, прекаленото им количество може да запълни коремчето на вашето дете и да му попречи да получи енергията и хранителните вещества, от които се нуждае.

Пребиотични олигозахариди (пребиотици)

Пребиотиците хранят дружелюбните бактерии, които се срещат в коремчето на вашето дете. Пребиотиците се срещат в кърмата, което е една от причините кърменето да се счита за най-добрият вариант за бебета. Те се срещат и в някои храни и напитки, например банани, лук, домати, цикория и в някои млека за деца. Включването на тези храни в хранителния режим на вашето дете ще допринесе за поддържане на правилни нива на тези дружелюбни бактерии.

Мляко и млечни продукти за малкото дете

Млякото все още играе важна роля в хранителния режим на вашето дете; то може да приема до 500 мл мляко или комбинация от мляко, сирене и кисело мляко, за да се гарантира препоръчаната дневна норма. Aptamil/Nutrilon 3 мляко за деца е със специални scGOS/lcFOS пребиотици, специални добавки, наподобяващи тези, които се срещат естествено в редица плодове, зърнени храни и зеленчуци. То съдържа повече желязо от кравето мляко, което е важно за развитието на мозъка и за добрата кръвна картина на вашето дете. Като се има предвид, че Aptamil/Nutrilon 3 съдържа и повече витамин С от кравето мляко, то осигурява набавянето на важните хранителни вещества, от които се нуждае подрастващото дете.
Намерете ни!
X
С използването на уебсайта на Aptaclub Вие приемате употребата на бисквитки. Повече информация можете да намерите в нашата декларация за поверителност. Приемам