Fussy-eating-toddlers

Злояди малки деца

Хранене при злоядо дете

Нещата, които средностатистическото дете харесва или не харесва, са трудни за спазване. Нормално е да се учудите, когато разберете, че любимата храна от вчера вече не е желана. Ако вашето дете преминава през фаза на злоядство, храненията могат да се превърнат в истинско изпитание.

Около половината от всички деца са злояди, а повечето от тях имат капризни дни. Въпреки че е съвсем нормално и не е само вашето дете, справянето с дете, което не харесва абсолютно нищо, може да затрудни прилагането на разнообразно, балансирано хранене.

Съвети за насърчаване на злоядо дете
  • Започнете да организирате храненията на вашето дете според него; хранете го, когато е гладно, и използвайте това естествено поведение като основа за текущия режим.
  • Не насилвайте вашето дете. Оставете го да яде толкова бързо, колкото иска, и не настоявайте да изяде всичко в чинията. Храненията трябва да са спокойни и приятни – всякакъв допълнителен натиск може да намали апетита и да предизвика капризност.
  • Ако вашето дете откаже веднъж определена храна, просто опитайте отново след няколко дни. Не се предавайте – някои храни се нуждаят от до 15 опита, преди да бъдат приети.
  • Обстановката на хранене трябва да е спокойна, за да може детето да се фокусира върху ястието – което означава без разсейващи фактори като телевизия например.
  • Започнете с малки, преодолими порции, за да може да похвалите детето, когато приключи, и да дадете повече само ако все още е гладно.
  • Ограничете приема на мляко до 300 мл на ден и предложете вода вместо плодови сокове и фрешове.
  • Отвращението към зеленчуците е един от най-честите хранителни проблеми при малките деца. Не се притеснявайте много – можете да осигурите необходимата дневна доза хранителни вещества, като включите много от любимите им плодове, докато преодолеят злоядството си.
  • Насърчавайте вашето дете да ви помага при приготвянето и купуването на храната.
  • Ако времето, когато вашето дете огладнява, съвпада с часа на хранене на семейството, се хранете заедно като семейство колкото се може по-често. Като наблюдава как любимите му хора се наслаждават на храната, детето може да разбере колко вкусна може да бъде тя. Не забравяйте, че това важи и обратно; ако е очевидно, че не харесвате определена храна, вашето дете може да развие същото отвращение.
  • Похвалете много детето си, когато приключи с храненето. Говорете положително за храната, която ядете двамата – ако кажете “ммм, тази ябълка е много вкусна!” или “този спанак е страхотен” това ще покаже на детето колко приятна може да е храната.

Децата обичат храната да е поднесена на дребни хапки, тъй като така могат да се хранят сами. Примери за здравословна храна на хапки включват:
  • резенчета морков
  • хапки от броколи
  • оризови кексчета
  • кифлички с масло
  • нарязани плодове
  • резенчета целина с хумус

Може да ви се струва, че вкусът на вашето дете се променя ежедневно, но важното е да проявите търпение. С постоянство вашето дете ще превъзмогне злоядството и ще се научи да се наслаждава на здравословен, балансиран и хранителен режим на хранене. За повече информация вижте нашата статия за справяне с капризния апетит на някои деца.

Забележка: Ако вашето дете има запек или е анемично, това може да доведе до отказ да приема храни; в този случай е най-добре да говорите с вашия доктор.
Намерете ни!
X
С използването на уебсайта на Aptaclub Вие приемате употребата на бисквитки. Повече информация можете да намерите в нашата декларация за поверителност. Приемам